Producer Dead Space 3 stelt fans gerust over horrorgedeelte
Een terugkerende vraag sinds de aankondiging van Dead Space 3 is of het horrorgedeelte nog wel overeind is gebleven. De eerste beelden waren behoorlijk actiegericht en ook de co-op was volgens sommigen de doodsteek van het horrorgedeelte. Associate producer, John Calhoun, heeft de fans echter proberen gerust te stellen.
"Het algemene tempo in Dead Space 3 is eigenlijk vergelijkbaar met die van Dead Space 1 en 2. We beschouwen deze titel niet meer of minder actiegericht dan de vorige games. We hebben Isaac wel vaardiger gemaakt, waaronder de mogelijkheid om te bukken en cover te kunnen gebruiken. Dit werd toegevoegd om de speler gelijke kansen te geven tegen de menselijke tegenstanders in Dead Space 3. Anders hebben die vijanden een tactisch voordeel en kunnen ze de speler makkelijk overmeesteren".
Verder sprak hij ook over het horrorelement nog altijd behouden blijft, zelfs in co-op. Daarvoor wordt vooral gerekend op het audioteam bij Visceral Games. Zo krijg je "asymmetrische waanzin" volgens Calhoun. "Er zijn momenten waarbij Carver zaken zal zien en horen terwijl Isaac niks hoort. Hiermee hopen we de spelers aan te sporen om met elkaar te praten over wat er nu wel of niet echt is. Als je niet weet of je je partner kan vertrouwen, is dat een geweldige manier om alles intens te houden in de co-op."
Over de spelduur verwees hij dan weer naar de vele omgevingen in Dead Space 3, waaronder laboratoria, schepen, die voor extra uitdaging en beloningen moeten zorgen. Deze delen zijn volledig vrijblijvend, maar zouden wel een aanzienlijk stuk content moeten zorgen. Wat er in de toekomst nog ligt te wachten voor Isaac wou Calhoun niet kwijt.