EA is niet van plan om Dead Space 3 loot exploit te patchen
Enkele dagen geleden werd ontdekt dat er een exploit zit in Dead Space 3 die het mogelijk maakt om oneindig veel items en grondstoffen te verzamelen, waardoor er al snel werd aangenomen dat EA dit spoedig zou fixen, mede omdat het hun microtransacties ietwat overbodig maakt. EA zegt nu echter dat er geen reden is om de exploit te verwijderen, omdat de game nu eenmaal gemaakt is met scenario's als deze in het achterhoofd. EA vindt het dus "oké" dat spelers nu de optie krijgen om grondstoffen/items te farmen, terwijl microtransacties optioneel blijven voor "het gemak".
"De exploit die spelers toelaat om makkelijk grondstoffen te verzamelen in Dead Space 3 is geen glitch. We hebben geen plannen om een patch te maken die dit aspect van de game aanpast. We moedigen spelers zelfs aan om de game te verkennen en gebieden te vinden waar grondstoffen blijven respawnen [en gratis zijn]. We hebben de game opzettelijk gemaakt met deze scenario's in het achterhoofd. Mensen die upgrades echter onmiddellijk willen, die kunnen nog altijd gebruik maken van het optionele microtransactie-systeem."
Het is natuurlijk niet duidelijk of ook deze glitch daadwerkelijk onderdeel is van dat design, want grondstoffen die blijven respawnen lijkt toch eerder op een fout van de game, al ziet EA er in ieder geval geen graten in en de glitch wordt dus als een deel van de game beschouwd.