Epic: "Retail is inefficiënt, digitaal zorgt voor meer flexibiliteit"
Eerder liet Tim Sweeney, oprichter van Epic, weten dat de volgende consolegeneratie een grote sprong voorwaarts zou zijn en dat het geweldig zal zijn, maar ook over andere aspecten van de gamesindustrie heeft hij zijn mening. Zo is hij niet meteen te vinden voor de huidige situatie met retailers.
"De markt is nu niet efficiënt. Je laat advertenties op televisie zien, zodat mensen naar de winkel zouden stappen en een stukje plastic zouden kopen om in hun digitaal verbonden toestel te steken. Ik denk dat we, als uitgevers en ontwikkelaars, veel ruimte hebben om de efficiëntie op te drijven. Van zodra je een game hebt, is het online beschikbaar. Als je toestellen verbonden zijn met het internet, moet je dan echt advertenties op televisie gaan tonen zodat mensen het in de App Store zouden vinden? [...] Ik kijk uit naar onze digitale toekomst. Ontwikkelingskosten zullen de dominante factor blijven en als we de efficiëntie kunnen opdrijven, zal dat een rechtstreekse impact hebben op de winst. De verkoop van games uit retail weghalen, levert veel meer flexibiliteit op, waarbij ontwikkelaars games op verschillende niveaus kunnen bouwen en hen ook op verschillende prijspunten kunnen uitbrengen."