Activision bespreekt gameprijzen en nieuwe mogelijkheden
Met de komst van nieuwe consoles is het vaak zo dat de vorige (momenteel nog huidige) generatie een kleine tik krijgt qua prijzen. Op die manier worden de games voor de huidige generatie wat goedkoper, terwijl de nieuwe generatie de gebruikelijke prijzen hanteert. Activision waarschuwt nu al de aandeelhouders dat die tendens wel eens een impact zouden kunnen hebben op de resultaten.
"Als we de gebruikelijke prijzen voor Xbox 360, PS3 en Wii niet kunnen blijven hanteren, naast de prijzen voor de next-gen consoles, kunnen we daar nadelige gevolgen van ondervinden op onze marges en resultaten, of het nu komt door druk van de concurrentie of omdat retailers de prijzen lager zetten of wat dan ook. [...] Als we onze nieuwe producten niet goed beheren of als we er niet in slagen om de mogelijke problemen omtrent die ontwikkeling te anticiperen, dan zullen we eronder lijden. [...] Ons zakenmodel evolueert en we verwachten dat onze groei zal afhangen van de mogelijkheid om nieuwe type producten te kunnen verkopen, waaronder free-to-play", laat het investeerders weten.