American McGee vindt negatieve reacties op SimCity overdreven
Aan American McGee, vooral bekend omwille van zijn Alice-games, werd tijdens een interview gevraagd wat hij vindt van DRM en de negatieve reacties van gamers op de moeilijke lanceringen van games als Diablo III en SimCity. Hij vertelde dat gamers inderdaad mogen verwachten dat een spel doet wat het belooft en dat serverproblemen bij de launch, of het nu omwille van DRM is of niet, een probleem zijn, maar dat is piraterij volgens McGee ook. Uitgevers en ontwikkelaars zijn volgens McGee met uitsterven bedreigd als ze geen manier vinden om piraterij te stoppen. Dat ze daarom hun heil zoeken in DRM valt te begrijpen, maar er zijn volgens McGee wel nog enkele problemen te overwinnen. De uiterst negatieve reacties van gamers (en sommige media) op de serverproblemen van SimCity vond hij echter zwaar overdreven.
"Denken gamers of de media dat EA of Blizzard wilde dat het zo slecht ging bij de lancering?" vraagt McGee zich af. "Denken ze dat al het gebrul en gebijt helpen om die problemen sneller op te lossen? Er moet een balans zijn. Het is niet omdat je een restaurant je geld hebt gegeven dat je frieten met gesmolte kaas in het gezicht van je ober mag gooien als je margarita bevrozen in plaats van met ijsblokjes wordt gebracht."