Sony wil naar ontwikkelaars luisteren om zaken beter te maken
Toen de PlayStation 3 uitkwam, lieten sommige mensen bij Sony optekenen dat de moeilijke ontwikkelprocessen van de PlayStation 3 bewust zo waren, zodat men niet onmiddellijk het onderste uit de kan kon halen. Dit was niet meteen naar de zin van vele ontwikkelaars en met de PlayStation 4 lijkt men een volledige ommekeer te doen.
Adam Boyes, vice-president van ontwikkelaars- en uitgeverrelaties bij Sony Computer Entertainment America, benadrukt dat men nu empathischer probeert te zijn. "Het gaat om rechtstreekse communicatie, naar hen luisteren, geven om wat ze zeggen en die feedback gebruiken om de zaken beter te maken." Op die manier wil men blijkbaar ontwikkelvriendelijker worden. Zo worden patch-kosten in sommige gevallen al kwijtgescholden. "Zeker voor onafhankelijke ontwikkelaars hebben we de afgelopen 3 jaar al geen patchkosten gevraagd. Voor ons is het belangrijk om met hen samen te werken, zodat ze hun content kunnen uitbrengen, zeker als het een fix is voor een stevige bug."