AMD over PS4: 'Wij gaven wat NVIDIA niet kon geven'
AMD en NVIDIA zijn allebei bezig met dezelfde zaken en dus hebben ze over dezelfde zaken soms ook een andere mening, afhankelijk van hun eigen inbreng over het onderwerp. Zo vond NVIDIA de CPU van de PS4 "low-end" en was de GPU "low- tot mid-range" in vergelijking met (haar eigen) pc-onderdelen, maar Neal Robinson van AMD vindt het logisch dat NVIDIA het zo aanpakt.
"Natuurlijk gaat NVIDIA dat doen. Ze zijn een beetje beter", lacht hij de kritiek weg. "Wij vinden dat als je naar de APU kijkt die we hebben gemaakt, je de individuele onderdelen er niet kan uitplukken om dan te zeggen dat zus of zo is in vergelijking met andere zaken. Het is de integratie van beide zaken, zeker het gedeelde geheugen waar Sony voor gekozen heeft, waardoor je veel meer kan doorschuiven en delen qua data. Het is meer dan een CPU en een GPU die beide berekeningen moeten doen. Nu kan je bepaalde taken uitwisselen tussen beide zaken."
"Sony wou de hardware-aanpak van de afgelopen jaren verbeteren en keek daarvoor naar ons. Wij konden een geïntegreerde oplossing geven die NVIDIA niet kon bieden, door informatiestromen te optimaliseren, meer performantie eruit te halen, meer kracht en een betere warmte-efficiëntie te verzorgen", laat Robinson van AMD weten.