Naughty Dog blijft met huidige engine werken voor PS4-games
Net zoals tal van andere studio's en ontwikkelaars niet zomaar hun engine overboord gooien voor de volgende generatie zal Naughty Dog ook gewoon verder blijven werken met de engine die al dienst heeft gedaan voor de PS3-projecten van de ontwikkelaar. "We hebben een grote les geleerd toen we overschakelden van PS2 naar PS3. Er was een grote hype over next-gen en alles ging eruit zien zoals bij films, iets wat niet waar bleek te zijn", laat Bruce Staley weten.
"Toegegeven, we geraken nu redelijk dicht bij die opvatting, maar het heeft Naughty Dog, één van de beste ontwikkelaars met een aantal geweldige onderzoekers in ons programmeerteam, wel 4 games gevergd om hier te geraken." Men wil niet dezelfde fout maken als toen en dus wordt de huidige engine gebruikt op PS4. "Pas als we tegen een muur lopen zullen we zien wat we moeten aanpassen of moeten verschuiven." Als de gameplay het dus noodzakelijk maakt om zaken aan te passen, zal Naughty Dog dus delen van de engine aanpassen om daaraan tegemoet te komen.