Geen singleplayer in Titanfall 'omdat bijna niemand het speelt'
Titanfall, het nieuwste project van de mensen achter Call of Duty, zal zich volledig richten op een online FPS-ervaring. Geen singleplayer dus en volgens Vince Zampella is daar een goede reden voor. Er zijn zelfs meerdere redenen, want het team was sowieso niet groot genoeg om een deel op een singleplayer te zetten.
"We kunnen singleplayermissies maken die de volledige focus van de studio vergen, waarbij een groot team er zes maanden aan moet werken en spelers lopen erdoor in 8 minuten. Hoeveel mensen spelen de singleplayer daadwerkelijk uit? Dat is echt een klein percentage. Iedereen speelt het eerste level, maar slechts 5 % speelt het volledig uit. Je moet het team al in 2 verdelen, aangezien het eigenlijk om 2 aparte games gaat. De balans en de omvang zijn anders. Spelers zitten echter wel honderden uren in de multiplayer, terwijl ze 'in zo weinig mogelijk tijd de singleplayer willen afhandelen'. Waarom steken we die middelen dan in [een singleplayer]? Voor ons was het logisch om dat in multiplayer te steken. Nu kan iedereen genieten van alle middelen die daarin gestoken worden en de multiplayer wordt er beter door."