"Multiplayer moet minder intimiderend zijn"
Jade Raymond is één van de meest herkenbare vrouwen in de gamesindustrie en staat ook aan het hoofd van een gekende studio, Ubisoft Toronto. Men is daar de laatste hand aan Splinter Cell: Blacklist aan het leggen. Met de komst van nieuwe consoles zijn er natuurlijk ook nieuwe mogelijkheden en volgens haar zullen AI en multiplayer steeds meer aandacht opeisen.
Ze verwacht dat de artificiële intelligentie zal toenemen en dat het dus ook interessanter wordt om hele werelden te vullen met personages, waardoor het gevoel gecreëerd wordt dat het om grootste, levende werelden gaat. Toch is het leuker gamen met een vriend, vindt ze, ongeacht hoe goed de AI is. "Het belangrijkste is om de games aantrekkelijker te maken voor een breder publiek. Vele [multiplayergames] zijn intimiderend. Tenzij je een geweldige FPS-speler bent, blijf je waarschijnlijk vaak weg van de online en probeer je zelfs niet. [...] Als alle games standaard online zijn of dat toch de belangrijkste modus vormt, moeten we er zeker van zijn dat ze nog leuk zijn voor verschillende mensen."