Super Smash Bros-maker: "Gamers beseffen niet hoeveel werk erin kruipt"
Bij het bekijken van een afgewerkt product is het soms heel eenvoudig om positief of negatief te zijn over het resultaat, op basis van informatie die niet meteen aanwezig is - zoals het aantal gepresteerde uren of de kleine onzichtbare aanpassingen die werden gedaan om iets mooi op het scherm te toveren. De mensen achter Smash Bros Wii U benadrukken bijvoorbeeld dat zij wel behoorlijk veel tijd en moeite steken in een nieuwe game.
"We maken ze telkens helemaal van nul, met andere teams en op andere hardware.; We gaan altijd verder dan gevraagd wordt om de fans van elk personage bij de franchise te kunnen houden", stelt Masahiro Sakurai. Zo wijst hij naar de toename in personages in Brawl en Melee, de online ondersteuning en andere features die erbij zijn gekomen. Hij stelt wel dat de limiet van personages op zowat 20 ligt voor een Smash Bros-game in zijn ogen.
"Spelers weten niet hoe hard wij werken en dat is ook geen probleem, want dat weten ze voor geen enkel product, maar het is wel belangrijk om niet te vergeten dat je niet zomaar iets als vanzelfsprekend mag beschouwen. Sommige zaken hebben tijd nodig en je botst soms op moeilijkheden en vervelende momenten. [...] Soms moet je je erbij neerleggen dat zaken uitdraaien zoals ze moeten uitdraaien en je teleurstellingen moeten dan een volgend project aanvuren om het daar weg te werken."