Beyond: Two Souls bevat geen "game over"
Op Gamescom praat David Cage uitgebreid over Beyond: Two Souls. Zo is naar buiten gekomen dat de game eigenlijk geen "game over" kent. David Cage beschouwt zulke typische game over-schermen, waarna je opnieuw moet beginnen vanaf een bepaald punt, niet als het falen van de speler, maar als het falen van de ontwikkelaar, die niet creatief genoeg is om de game te laten verdergaan wanneer de speler iets anders doet dan voorzien is. Beyond: Two Souls zal dan ook meerdere verhaalroutes kennen.
Cage gaf het voorbeeld van een achtervolging op een trein. Jodi bevindt zich op een bepaald moment op het dak van de trein, waar ze een gevecht moet aangaan met twee bewakers. Faal je hier, dan zou je in een traditionele game een "game over" krijgen en opnieuw moeten beginnen, maar in Beyond: Two Souls zijn er twee opties. Ofwel rond je het gevecht goed af en ontsnap je, ofwel wordt je gevangen genomen en krijg je een alternatieve sequentie voorgeschoteld waarin Jodi gevangen zit in een wagon en moet ontsnappen.
Ondanks de verschillende opties in verschillende situaties is het echter niet zo dat Jodi niet kan sterven. Volgens Cage draait de game zelfs om de dood en is het verkennen van de dood een belangrijk element in de game. Jodi kan dus wel degelijk sterven, alleen zal het dan geen traditionele game over geven met een zwart scherm. Wat er dan wel gebeurt als Jodi sterft, dat is nog een geheim.