Deep Silver over piraterij: "je leeft er gewoon mee"
Klemens Kundratitz, CEO van Deep Silver, heeft het tijdens een interview met Penny-Arcade gehad over de impact van piraterij op de game-industrie en over hoe die piraterij aangepakt kan worden. Kundratitz wijst erop dat veel uitgevers de pc-versie van een game met opzet later uitbrengen dan de consoleversie, maar dat dat niet het pad is dat Deep Silver wil bewandelen. Ook een service als Uplay bij wijze van DRM ziet Kundratitz niet zitten als oplossing.
"Uplay is zeker niet de manier waarop we de zaken willen benaderen," vertelde Kundratitz. "Ik denk dat we er gewoon voor moeten zorgen dat de games die we publiceren hun geld waard zijn. Natuurlijk is er altijd die situatie van piraterij waar elke uitgever mee kampt en die geen enkele uitgever echt kan aanpakken. In een businessplan negeren we dat meestal. Het is niets nieuws, het is iets dat al decennia deel uitmaakt van onze business. Als uitgever leef je er gewoon mee."
Eerder in het interview had Kundratitz het al over het succes van de Metro-franchise op pc. Daar is de reeks groot geworden en hoewel het laatste deel meer verkocht op consoles, had de pc-verkoop blijkbaar ook wel een mooi aandeel. Deep Silver zal zijn focus op pc-gamers dan ook niet verliezen als het van Kundratitz afhangt. Zo worden bijvoorbeeld modders al ondersteund met Saints Row en Metro.