Evolve-maker vindt 4 spelers genoeg
Evolve was al langer in ontwikkeling bij THQ, maar verhuisde sinds kort naar 2K en is nu ook onthuld. De multiplayer teamshooter zal wederom met vier personen te spelen zijn (net zoals het vorige project van Turtle Rock, Left 4 Dead). Vier lijkt het magische getal te zijn voor de ontwikkelaar en die legt ook uit dat men zelf ook tot die conclusie is gekomen.
"Eén van de eerste zaken die Valve deed bij Left 4 Dead was om te testen met 5 of 6 spelers". Uiteindelijk kwamen zij ook tot de conclusie dat 4 het beste werkte. "Er is iets bizar in dat de meeste mensen die ik ken slechts 3 vrienden kunnen opvolgen. Ik kan weten dat jij daar zit en iemand anders voor me en achter me. Dat kan ik onthouden net zoals iemand die 50 health heeft of 80 health. Dat kan ik onthouden terwijl ik het andere team aanval", zegt Chris Ashton.
"Als ik vier gasten moet opvolgen, lijkt het alsof ik er altijd eentje uit het oog verlies. Ik weet steeds de locatie van 1 persoon niet, hoe gezond die nog is. Vier vrienden opvolgen is te veel van het goede", vindt hij. Het feit dat 4 spelers ook makkelijk op te splitsen zijn in twee groepen van twee om opdrachten te geven. "De vijfde persoon kan gewoon weggaan en iets doms doen of gevangen worden. [...] Er is wat voodoo gaande hiermee. We hebben proberen uit te vissen of er een wetenschappelijke verklaring voor is, maar er is gewoon iets met vier spelers."