"Activision nog steeds warm en knuffelbaar"
Ook al wordt Activision tegenwoordig vaak afgeschilderd als een grote boeman, vindt Dan Winter - hoofd van ontwikkelrelaties bij Activision - dat het bedrijf niet veranderd is sinds het samengesmolten is met Blizzard. Wel gaf hij toe dat er een imagoprobleem is opgetreden sinds het bedrijf de grootste third party uitgever is geworden.
"Het is interessant, maar voor we met Blizzard waren gefusioneerd, stonden we bekend als het warme en knuffelbare Activision; de stuntelige en aaibare nummer 2. Zodra we nummer 1 werden en we bredere perspectieven begonnen te ontwikkelen, veranderde de perceptie een tikkeltje," zegt hij. "We werken er heel hard aan om mensen te laten weten dat we nog steeds dezelfde mensen zijn, echt. We zijn niet veranderd. Ik ben dezelfde kerel als van voor de fusie, net zoals de meesten onder ons. We zijn hetzelfde bedrijf."
"We zijn niet het grote, monolitische bedrijf waarbij beslissingen in een donkere kamer gemaakt worden. We zijn nog steeds bijzonder samenwerkingsgezind. We hebben nog steeds dezelfde dosis gezond respect en waardering voor talent als vroeger."