Rise of the Tomb Raider: de microtransacties en extra modes
Er zijn meer details verschenen over de microtransacties en extra modes die in Rise of the Tomb Raider zullen zitten. De microtransacties komen er in de vorm van pakketjes (random) kaarten die je in-game kan kopen met in-game credits, die je in-game kan verdienen of kan kopen voor echt geld. Deze Expedition Cards worden gebruikt in modes buiten de campaign en brengen naast cosmetische zaken, zoals kostuums en een Big Head Mode, ook gameplay-changing items met zich mee, zoals beter armour of perks.
Een kaart kan je bijvoorbeeld sterker maken tegen kogels, terwijl een andere kaart toelaat om jezelf een verband om te doen zonder resources te gebruiken. Bij de extra modes van de game kan je een combinatie van kaarten selecteren om mee aan de slag te gaan, in de hoop zo tot een eigen, unieke loadout te komen die past bij jouw speelstijl. In Score Attack is het de bedoeling om aanvallen en bewegingen aan elkaar te koppelen om zo een zo hoog mogelijke score te bereiken, terwijl je in Remnant Resistance bepaalde gebieden uit de game opnieuw kan betreden met een eigen keuze aan objectives en vijanden. Jouw versie van de missie tot een goed einde brengen laat je dan toe om vrienden ermee uit te dagen.
Bij de release van de game zullen 300 kaarten beschikbaar zijn, maar in de vier maanden na release zullen er nog meer toegevoegd worden. Elk pakketje kaarten bevat common cards, die je één keer kan gebruiken, en foil cards, die je kan hergebruiken.
Voorts is er ook nog de Season Pass, die de wave-based Endurance Mode met zich meebrengt.