Miyamoto had iets anders in gedachten voor GoldenEye
Martin Hollis, voormalig producer van Rare, heeft tijdens het GameCity festival afgelopen weekend in Nottingham het een en het ander verteld over de ontwikkeling van GoldenEye 007 voor de Nintendo 64. Alle quotes kan je hier nalezen, maar het is vooral de rol van Shigeru Miyamoto die in het oog springt. Nu ja, rol ... uiteindelijk leverde Miyamoto niet echt een bijdrage, maar hij stelde wel zaken voor, die vervolgens niet overgenomen werden door Rare.
Rare wilde namelijk een nogal gewelddadige game maken, hetgeen ook visueel voorgesteld moest worden. Zo wilde men zelfs bloedfonteintjes uit vijanden laten spuiten, maar dat plan ging uiteindelijk niet door. Miyamoto vond de game desondanks nog steeds erg gewelddadig, voornamelijk dan omdat je wel erg veel slechteriken gewoon voor je ogen kon neerschieten. Miyamoto stelde dan ook voor om aan het einde van de game een scène te laten zien waarin je in een ziekenhuis de hand schudt met je vijanden, waardoor dus zou blijken dat ze helemaal niet dood zijn maar enkel gewond.
Leuk voorstel van Miyamoto, maar daar werd dus niets mee gedaan. Wel heeft men, enigszins in de lijn van wat Miyamoto dacht over de game, aan het einde credits toegevoegd die alle personages neerzet als acteurs. Op die manier zou dan blijken dat de game eigenlijk "gespeeld" werd en dat er dus geen echte doden gevallen waren.
