Sega wil band met fans opnieuw aanhalen
Jon Rooke, marketing director van Sega in Europa, heeft tijdens een interview gezegd dat Sega de band met zijn fans opnieuw wil aanhalen. Volgens hem zijn er te veel mensen die denken dat Sega enkel nog voor Sonic staat, maar wil hij hen er aan herinneren dat ze ook verantwoordelijk zijn voor games als Football Manager en Alien Isolation.
"Mijn grootste uitdaging als marketing director is om mensen er bewust van te maken dat Sega niet zomaar een 'heritage brand' is dat al de Sonic-games heeft gemaakt, maar dat we ook cutting edge volwassen games maken, zoals Alien Isolation. Er zijn ook maar weinig mensen die weten dat wij Football Manager maken. Dat moet veranderen", zegt Rooke in een interview met Marketing Week.
Hij voegt er tevens aan toe dat Sega niet van plan is om zich volledig op de mobiele markt te gooien. "We hebben al enkele successen gehad op mobiel, maar die markt is overbevolkt en het is niet eenvoudig om er echt innovatief te zijn. De strategie bij Sega blijft om eerst goede content te creƫren en dan te bekijken op welk platform het kan werken."
Rooke zegt ook blij te zijn met de hype rond Shenmue 3. De eerste twee games in die reeks kwamen immers uit op de Sega Dreamcast en bij Sega denken ze er blijkbaar ook aan om die twee opnieuw uit te brengen. Tot slot stelt Rooke dat Sega de komende jaren met goede content en marketing het publiek er wil aan herinneren waarom ze ooit fan zijn geworden van Sega.