Nieuwe game van Ken Levine (Bioshock) is "kleinschalig en open world"
Intrigerende singleplayerverhalen zoals in BioShock (Infinite) zijn op weg naar de uitgang volgens Ken Levine, de man achter de BioShock-franchise. "De echte reden is dat ze enorm duur zijn en ik denk dat gamers al heel duidelijk hebben laten weten dat ze voor de volle prijs een avontuur willen dat langer duurt dan 10 à 12 uur."
Dat lijkt ook deel van de reden te zijn waarom hij nu met een kleiner team aan de slag is gegaan en een nieuwe richting uit zal gaan met zijn volgende project. Er is eigenlijk nog niets geweten over die game, maar nu heeft hij wel onthuld dat het een open world-game zal worden en veel kleinschaliger. Het open world-gegeven zou volgens hem de herspeelbaarheid moeten bevorderen.
"Hoe doe je een verhalende game overkomen als onze vorige games, maar met voldoende herspeelbaarheid en een manier om te reageren op wat de spelers doen?" was daarbij de gedachtegang om voor open world te gaan. Je zou dus meermaals hetzelfde kunnen doen, op verschillende manieren, om zo nieuwe invalshoeken en dergelijke te verkrijgen.