Ark: Survival Evolved maakt dino's wat zwakker met patch
Eenmaal je dinosaurussen hebt getemd in Ark: Survival Evolved kan je ze ook inzetten om je vuile werkjes op te knappen en andere zaken te verschalken of te verorberen. De makers hebben nu echter een patch uitgebracht waardoor de getemde dino's een pakje zwakker zijn en er langer over doen om bijvoorbeeld andere dino's te verslaan.
Dit was echter niet naar de zin van vele spelers, omdat het spel plots veel meer grinding bevatte dan voordien, al heeft de ontwikkelaar wel een uitleg gegeven voor diens beslissing. "We wisten vroeger in de ontwikkelingsfase niet hoe spelers en wezens zouden stijgen qua statistieken en tegen dat we beseften hoe het fout liep, moesten we een oplossing vinden", zegt men. Vooral bij dinosaurussen van een hoger niveau merkte men problemen en dus trok men alle statistieken naar beneden, over de hele lijn. Men wou vermijden dat er absurde situaties ontsontden waarbij een Raptor alleen heel wat Brontos zou afmaken die allemaal op het maximale level zaten. Een aantal tweaks zijn nu al weer ongedaan gemaakt of afgezwakt, maar wie in de game stapt na een tijdje afwezigheid, zal dus merken dat de dino's lichtjes anders zijn.