Geen DLC gepland voor Firewatch
Firewatch, dat op 9 februari verschijnt voor pc, Mac en PS4, zal nadien geen DLC krijgen, of dat is toch niet de bedoeling. Tijdens een interview liet ontwikkelaar Campo Santo weten dat de game zich niet echt leent voor DLC en dat men het verhaal dat men wil vertellen gewoon meteen in één keer aan de speler geeft. Voorts werd gezegd dat de game gemiddeld 5 tot 6 uur zou duren, al is het moeilijk om dat exact te bepalen. Spelers zouden immers heel wat extra uurtjes kunnen doorbrengen in de game wanneer ze van het hoofdpad afwijken.
De tijd doden met traditionele puzzels zal alvast niet tot de bezigheden van spelers behoren, zo werd ook nog gezegd. Door elkaar gehaalde letters in de juiste volgorde leggen om zo een bepaald woord te vormen dat dan weer iets in gang zet, zit er dus niet in. Interactie zal echter wel nodig zijn om vooruit te geraken in Firewatch, maar dan op een andere manier dus. Tot slot werd ook nog gezegd dat Firewatch geen traditioneel "goed" of "slecht" einde heeft, en dat alles in de game veel genuanceerder is om zo ook een meer organische ervaring te kunnen bieden.