Sony gaat voor "shotgun-aanpak" bij PlayStation VR
De technologie achter VR mag wel indrukwekkend zijn, maar mensen willen natuurlijk wel een reden hebben om de bril op hun neus te zetten. Daarvoor zijn games en ervaringen nodig en dat beseft ook Sony. "Op dit moment draait VR om nieuwe ervaringen", laat Shuhei Yoshida van Sony weten.
Echter, er worden nog geen teams van 100 mensen op een game gezet, zoals bijvoorbeeld wel gebeurt bij grote blockbusters als Uncharted 4: A Thief's End, "maar dat zal op natuurlijk wijze wel gebeuren [in de toekomst]". "Wanneer de content-partijen beginnen investeren, dan begin je vaak klein. Kleine games in VR kunnen een belangrijke impact hebben en dat is ook wat nodig is. 'Focus op geweldige ervaringen en zorg dat die een impact hebben' is wat ik ontwikkelaars zeg."
Qua eigen games gaat Sony dus niet voor een groots project, maar gaat het eerder voor de shotgun-aanpak, waarmee bedoeld wordt dat men vele kleine projecten opzet, om zo die nieuwe "ervaringen" te creƫren en te kunen experimenteren in plaats van alles op 1 paard te wedden. Zo worden er tal van kleine games gemaakt, maar ook VR-features voor bestaande games, zoals in Gran Turismo. Qua prijsbepaling moet je volgens Yoshida gewoon kijken naar PlayStation 4-games, want dat men de waaier die daar bestaat (goedkoper voor kleinere digitale titels tot 60 dollar voor de grootschalige games) gewoon zal hanteren bij VR. Qua prijs houdt Sony het voorlopig bij "in de richting van een nieuwe gameplatform".