Ontwikkeling System Shock 3 begonnen
De rechten van System Shock zijn een beetje versplinterd en dat maakt dat verschillende studio's met verschillende System Shock projecten bezig zijn. Bij Nightdive Studios bijvoorbeeld werken ze aan een reboot/remaster van de eerste game voor pc, PS4 en Xbox One. Bij OtherSide Entertainment dan weer speelden ze al een tijdje met het idee om een System Shock 3 te maken en de ontwikkeling daarvan is nu ook effectief begonnen, zo laat de ontwikkelaar weten.
Aan de nieuwe game werken heel wat oude rotten mee, waaronder Warren Spector, die de eerste System Shock mee creƫerde. Hij werkte ook aan Thief: The Dark Project, Deus Ex, Epic Mickey en heel wat andere RPG's. Design director van dienst is Sheldon Pacotti, die de hoofdschrijver was voor Deus Ex en Invisible War. Arturo Pulecio is de art director. Hij werkte aan games als Lord of the Rings Online, Dungeons and Dragons Online, Dark Age of Camelot, Warhammer Online, Wizard 101 en de twee Epic Mickey games. Jason Hughes dan weer is de tech director, bekend van Wing Commander, Star Wars, en (opnieuw) Epic Mickey.
Ook worden ontwikkelaar van de eerste System Shock bij het project betrokken, zoals creative director Paul Neurathm, lead designer Tim Stellmach en art director Nate Wells. Doug Church, director van de originele System Shock, zal als creative consultant optreden.
Verdere details zijn er voorlopig niet, al werd wel nog bevestigd dat de stemactrice van AI SHODAN, Terri Brosius, ook weer van de partij zal zijn.