Destiny 2 zou stevige reboot zijn, ook voor pc
Uit verschillende naar verluidt betrouwbare hoeken zijn weer wat nieuwtjes omtrent Destiny 2 de wereld ingestuurd. Destiny 2 zou in de herfst van volgend jaar verschijnen, ook voor pc, wat op zich niet echt een verrassing is. PS3 en Xbox 360 worden achterwege gelaten, wat ook logisch is aangezien die platformen sinds de laatste uitbreiding al gedropt zijn.
Vooral interessant echter is het nieuws dat Destiny 2 eigenlijk een stevige reboot zou zijn. Het is bekend dat de ontwikkeling van Destiny niet verliep zoals aanvankelijk gepland en onderweg moesten heel wat zaken bijgestuurd worden. Eerder dit jaar vond ook nog eens een stoelendans plaats bij ontwikkelaar Bungie, waardoor de aanvankelijke plannen nog meer werden aangepast, zij het mogelijk in een richting die spelers uiteindelijk een betere ervaring biedt.
Wat het concept van de reboot inhoudt, is dat Bungie de eerste Destiny game eigenlijk achter zich laat. Het plan om spelers één personage gedurende een cyclus van 10 jaar met zich te laten meenemen laat men daarmee vallen, maar in ruil komt er dan Destiny 2 dat op alle vlakken beter zou zijn dan de eerste game. Destiny 2 zou zo grotere gebieden bevatten die meteen sociale en gunplay elementen bevatten. Er wordt gesproken over "towns" en "outposts", waardoor spelers niet meer via een menu naar een apart gebied zouden moeten gaan. De grenzen tussen verschillende gameplayelementen zouden zo opgeheven worden, waardoor ook laadschermen zouden verdwijnen en de servers het makkelijker zouden krijgen.
Wat het verhaal van Destiny 2 betreft, worden Cabal (Mars) en Saturn genoemd, wat ons doet denken aan de teaser van The Taken King omtrent een signaal dat naar de Cabal homeworld wordt gezonden.
Wat er na de lancering met de eerste Destiny game zou gebeuren, zou nog niet beslist zijn. Het zou kunnen dat men de eerste Destiny game op zich laat bestaan met een eigen client. Gaandeweg zou men dan mogelijk gebieden van de eerste game opnieuw kunnen introduceren in de tweede game, maar dan aangepast aan het nieuwe framework dat Destiny 2 biedt.