Destiny 2 spelers niet blij met Shaders als single-use items
Sinds deze week kunnen we officieel aan de slag met Destiny 2 en hoewel er heel wat positieve dingen over de game te vertellen zijn, zijn er ook minpuntjes die stilletjes aan naar buiten komen. Zo zijn heel wat spelers niet te spreken over de Shaders, die nu een single-use item zijn geworden.
In Destiny 2 kan je Shaders gebruiken om je uitrusting een ander kleurtje te geven. Je kan verschillende Shaders aan verschillende items hangen en ze met elkaar mengen om zo verschillende, unieke resultaten te bekomen. Leuk dus als je je personage stevig wil personaliseren, maar het jammere is dat Shaders in Destiny 2 single-use items zijn geworden. In de eerste game was het zo dat je een Shader, eens verkregen, altijd in je bezit bleef hebben, en dat je die Shader dus telkens opnieuw kon gebruiken. In Destiny 2 is dat niet langer het geval. Eens je een Shader aan een item hebt gekoppeld, kan je die niet meer terugnemen of hergebruiken.
In Destiny 2 komen Shaders wel veel vaker voor dan in de eerste game, waar ze nog redelijk zeldzaam waren. Dat is enigszins positief, maar misschien ook niet echt, want volgens sommigen is dit alles enkel en alleen maar bedoeld om mensen geld te laten uitgeven aan Bright Engrams. Dat zijn zeg maar de loot boxes van Destiny 2, waarin onder meer Shaders zitten.
De reacties op dit nieuwe systeem zijn veelal negatief. Spelers roepen op om de microtransacties te boycotten of ze vragen Bungie om deze design keuze voor Shaders terug te draaien. Natuurlijk zijn er ook heel wat spelers die hier niet over klagen, en die we in dit hele verhaal gewoon niet horen omdat ze perfect gelukkig Destiny 2 zitten te spelen zonder zich zorgen te maken over cosmetische microtransacties.