Jade Raymond verlaat EA
Electronic Arts laat weten dat Jade Raymond het bedrijf verlaat. Raymond, die bij Ubisoft Assassin's Creed en Watch_Dogs realiseerde, ging in 2015 aan de slag bij EA en kwam aan het hoofd te staan van het nieuwe EA Motive in Montreal, dat ze toen oprichtte. De studio werkte mee aan de Star Wars game van Visceral Games en Amy Hennig, maar eerder dit jaar werd die studio opgedoekt en werd het Star Wars project verhuisd of mogelijk zelfs in de koelkast gestopt. Motive werkte verder ook aan Star Wars Battlefront II.
Het nieuwe hoofd van EA Motive is Samantha Ryan, die ook Maxis, BioWare en de mobile studio's van EA leidt. EA dankt Raymond voor haar werk bij EA en zegt dat ze heeft geholpen om nieuwe, sterke teams te creëren. Projecten van EA Motive blijven gewoon doorgaan. Wat die projecten inhouden is niet bekend, al zijn er aanwijzingen dat er onder meer gewerkt wordt aan een open-world action-adventure game.
Waarom Raymond precies vertrekt is trouwens niet duidelijk. Een reactie van EA op het vertrek doet vermoeden dat eerst beslist werd dat Samantha Ryan het nieuwe hoofd zou worden van Motive, en dat Raymond op basis daarvan heeft beslist om te vertrekken.