DOOM Eternal uitgesteld naar 2020
8 October 2019
Geschreven door Jay
Normaal zou DOOM Eternal in november verschijnen, maar dat feestje gaat niet door. Bethesda laat weten dat de release is uitgesteld naar 20 maart 2020 omdat men de kwaliteit ervan wil verzekeren. De game verschijnt dan voor pc, PS4 en Xbox One, terwijl de Switch-versie nog wat langer op zich laat wachten en dus niet samen met de andere versies verschijnt. Ook zal de Invasion Mode, waarbij je kan binnendringen in de game van een andere speler, pas na launch worden toegevoegd als gratis update.
Ter compensatie van het uitstel wordt wel Doom 64 toegevoegd als pre-order bonus op alle platformen. Daarnaast zal Doom 64 ook opnieuw los uitgebracht worden voor alle platformen.
» Reacties (4)
Spijtig maar als het is voor een goed afgewerkt spel te hebben bij launch, dan kan ik het alleen maar aanmoedigen.
Geplaatst op 2019-10-09 23:21:12
Ik snap het niet. Waarom wil men de kwaliteit van 20 maart verzekeren? Wat is er mis met 20 maart? En waarom zouden we daarvoor een dag in November willen laten vallen?
Geplaatst op 2019-10-10 11:02:05
(game) development is niet altijd zo simpel als het lijkt, mogelijk hebben zij bugs in de scripts ontdekt die voor framerate drops zorgen of zelfs crashes kunnen veroorzaken die naar boven zijn gekomen bij de QA-testing, waardoor zij bepaalde stukken volledig moeten herschrijven, misschien is zelfs een nieuwe versie van de engine uitgekomen dat bepaalde bugs oplost en willen zij de game releases met de nieuwe engine, dus moet alles ook weer door de QA(Quality Assurance) voor testing en bugchecks, dus moet alles uitgesteld worden van nu november naar maart volgend jaar. tegenwoordig zit de release date soms zo dicht achter de QA, gewoon om sneller content uit te brengen dat dit meer en meer een voorkomend probleem zal zijn als QA-testing fouten ontdekt bij het spelen, dat de release ook zal moeten schuiven. Vroeger zat er meer tijd tussen development, QA-testing en release, waardoor er genoeg tijd was voor bepaalde fouten nog te corrigeren en te testen voor release. Het gaat allemaal om geld op het einde, hoe kleiner de doorlooptijd van de game tot release, hoe sneller zij andere games erna kunnen uitbrengen en nog meer geld kunnen binnenbrengen. Maar dit komt met de kost van slechter afgewerkt, niet voldoende getest en soms zelfs onspeelbare release versies. Zolang de ceo bij de aandeelhouders kan stoefen hoe hij met zijn team meer games uitbrengt, krijgt hij zijn bonus, er wordt nooit gekeken naar de staat van de projecten, zoals bijvoorbeeld Anthem, deze gaat gewoon afgeschreven worden als gefaald project en dat spelers geen interesse hadden, in plaats van het onderliggend probleem op tafel gooien dat het slecht gepland was en dat zij meer tijd en duidelijkheid moeten krijgen voor projecten.
Geplaatst op 2019-10-12 01:05:46
Dit legt echter nog steeds niet uit waarom men zoveel moeite doet om de kwaliteit van 20 maart te verbeteren. Ik snap niet wat er mis is met die dag ;) ;) ;) ;P ;P ;P
Geplaatst op 2019-10-14 08:12:52, bewerkt op 2019-10-14 08:14:40