Ubisoft veteraan keert terug na kort avontuur bij Epic Games
Maxime Beland keert terug naar Ubisoft en dat na een kort avontuurtje van nog geen jaar bij Epic Games. Voor zijn vertrek in 2019 was Beland al meer dan 20 jaar aan de slag bij Ubisoft, waardoor hij gerust een Ubisoft veteraan genoemd kan worden.
Beland was lead designer voor Rainbow Six: Vegas (2006) en werd daarna game design director voor de eerste Assassin's Creed. Verder was hij twee keer creative director voor een Splinter Cell game, namelijk Conviction (2010) en Blacklist (2012). Die laatste was ook de eerste game van Ubisoft Toronto, de studio die Beland mee opstartte. Beland had ook de leiding in het aandeel van Ubisoft Toronto in de ontwikkeling van Far Cry 4, Far Cry 5 en Far Cry Primal.
Een mooie staat van dienst dus en nu keert hij na een uitstapje bij Epic Games terug naar Ubisoft, waar hij vice president wordt van het zogenaamde editorial team. Dat is een team van Ubisoft dat helpt bij het geven van richting aan alle games van het bedrijf. Dit team werd gereorganiseerd omdat Ubisoft zijn games meer diversiteit en een eigen unieke identiteit wil geven.
De reorganisatie van het editorial team is ook een antwoord op de tegenvallende resultaten van The Division 2 en Ghost Recon Breakpoint, waarna Ubisoft besloot het productieproces van games aan te passen, hetgeen dan weer zorgde voor uitstel van titels, waaronder Watch Dogs Legion.