"No way dat PS5 meer dan 500 euro kost"
Intussen weten we al heel wat over zowel de Xbox Series X als de PS5. Er zijn echter ook nog heel wat zaken die we niet weten, zoals de exacte releasedatum en het prijskaartje bijvoorbeeld. Wat dat betreft is het voorlopig gissen, maar de ene gok is de andere niet.
Neem nu Albert Penello, die nog hoofd van Xbox marketing is geweest en er dus wel het een en het ander van kent. Hij zegt nooit nooit te willen zeggen, behalve wanneer het om de prijs van de PS5 gaat. Volgens Penello is er immers "no way" dat de PS5 meer dan 499 dollar zal kosten. Bij ons zou dat dan 499 euro zijn. Hij voegde er ook aan toe dat de prijs van de next-gen consoles komende generatie erg bepalend zal zijn voor het succes ervan.
Wat ons betreft toch een mooie inschatting van Penello. Wat denken jullie?
I believe in the saying "never say never"
— Albert Penello (@albertpenello) June 12, 2020
But I gotta say never. No way this console is over $499.
Price in this generation may be the most important indicator of success. Maybe even more than exclusives.
— Albert Penello (@albertpenello) June 12, 2020
There has never been a more divergent set of specs, features, and price points then I think we're going to see this gen. It will be fascinating. Someone should write a book.
Graag, en bangelijk als het zo blijkt.
Maar ik blijf sceptisch tot we de officiële prijs(en) krijgen.
Geplaatst op 2020-06-15 10:59:30
Zoals ik al eerder heb gezegd. Zowel Sony als MS zijn aan het wachten op elkaar om een prijs aan te kondigen. Diegene die het eerst een prijs aankondigt, stelt zich kwetsbaar op, omdat de andere direct kan reageren met een lagere prijs.
Ik denk dat het de eerste keer is sinds MS met een console op de markt is gekomen, dat de prijs de belangrijkste beslissing gaat zijn voor mensen die geen fanboys zijn.
Maar wat weet ik ervan :-)
Zijn uitspraqk kan je ook in een ander licht zien: Sony uitdagen wetende dat als het toch meer 499 is, dat ze een slecht figuur gaan slaan.
Geplaatst op 2020-06-15 11:08:36
Ik denk dat het vooral voor de volgende marketing zetten belangrijk is. Hogere prijs -> onze digital only is goed genoeg en veel goedkoper!
Lagere prijs -> onze is meer high end en veel krachtiger!
Geplaatst op 2020-06-15 11:10:47
Denk je dat veel mensen interesse gaan hebben in de digital only? De games zijn duurder, je kan ze niet doorverkopen. Wat denk jij?
Geplaatst op 2020-06-15 11:36:41
Denk dat je niet mag onderschatten hoeveel mensen enkel digitaal werken. Je hebt ook een boel casual spelers (die ook geen first adopters zijn) die helemaal geen nood hebben aan een disc drive.
Geplaatst op 2020-06-15 11:59:24
True. Misschien is het een vrees van mij dat als MS en Sony beiden besluiten om enkel nog digitale verkoop aan te bieden, dat ze een volledig monopolie krijgen op prijszetting en tweedehands volledig onmogelijk maken (iets dat MS bij de aankondiging van Xone al hebben geprobeerd).
Geplaatst op 2020-06-15 12:57:45
Ik denk van wel. Een tijd terug werd er bij nieuws over PS+ games mij duidelijk gemaakt dat er een hoop casual gamers zijn die nog niets eens UC4 hebben gespeeld. Zij wachten tot het ergens in een sale zit of een abbonement.
Ik ben een tijdje terug gestopt met doorverkopen/ruilen. Geen idee waarom.
Ik koop zelf regelmatig digitaal aangezien vrij veel games sneller in prijs zakte digitaal dan fysiek.
Zelf heb ik wel nog graag discs voor films en sommige games. Ik kan me inbeelden dat er veel spelers zijn die vooral f2p games spelen zoals Warzone,Fortnite,... met gan mogelijks eens een sportgame. Die zouden ze evengoed via iets zoals EA access kunnen bekomen. Ik denk dat er dan ook gaat ingezet worden op dergelijke services.
Edit: gewoon kort mijn idee erover ;) wilt niet zeggen dat ik er volledig achter sta.
Geplaatst op 2020-06-15 13:04:16, bewerkt op 2020-06-15 13:04:53
hoezo daalt digitaal sneller dan fysiek? fysieke games dalen meestal na een maand al.
Geplaatst op 2020-06-15 14:33:06
Ik merkte het laatste jaar dat er vaker games in sale stonden digitaal aan 40 euro. Voor mij is een daling bij fysieke sales naar 50-55 euro iets minder interessant.
Fysiek zal de prijs in het algemeen wel zakken, maar digitaal zijn voor de sales interessant en die zijn er tegenwoordig bijna elke maand.
Geplaatst op 2020-06-15 14:35:03
Fysiek vind je ze steeds goedkoper dan digitaal. Heel af en toe voor een korte periode en met gold of plus, kan je een game goedkoper digitaal vinden. Maar dan moet je vaak een jaar of meer wachten na release.
Geplaatst op 2020-06-15 15:22:06
Ik heb PS+ dus kan daarom biased zijn. Herinner mij Hitman 2 paar maand na release aan 40 euro op de store. Toen fysiek voor 50. Misschien ergens op Amazon aan 36 ofzo, maar dat kan me nu niet veel schelen. Verzendingskosten, klimaatimpact, weet ik veel wat, gemak?
PS: ik download vele malen sneller dan een fysieke game gaan halen. RDR 2 kopiëren van disc ging zelfs trager dan het helemaal te downloaden.
Geplaatst op 2020-06-15 17:12:55, bewerkt op 2020-06-15 17:13:59
fysieke games kosten day one maar 55 euro, digitaal 69,99
Geplaatst op 2020-06-15 15:32:34
Klopt, digitaal is de day one prijs stukken hoger dan fysiek.. en als je wat rondneust komt je soms zelfs al rond de 50 euro voor sommige nieuwe PS4 games. Hopelijk gaan de prijzen van PS5 games niet de hoogte inschieten?
Geplaatst op 2020-06-15 16:05:12
De prijs gaat in het begin zeker hoger zijn. Niet veel denk ik. Ik denk 69,99 digitaal.
Gokken is leuk:-)
Geplaatst op 2020-06-15 16:26:56
bij de ps3 hebben bepaalde winkels een poging gedaan om naar 80 euro te gaan. want het is blu ray en dat kost meer. ze hebben het niet lang volgehouden. ik denk dat het ook daarom is dat je altijd een basisversie hebt aan de gewone prijs en dan de duurdere. de verkoop gaat gewoon teveel naar beneden dat het die meerprijs niet waard is
Geplaatst op 2020-06-15 17:55:41
Maar we hadden het toch over het dalen in prijs en niet over dat one? Over day one geef ik je gelijk.
Geplaatst op 2020-06-15 17:11:17
digitaal blijven de prijzen heel lang hoog met minieme kortingen. enkel als een groot spel echt flopt gaan ze grotere geven om de cijfers wat op te krikken.
fysiek kost day one 50-55 en zijn na een maand meestal al aan 35-40 te vinden.
bij de wekelijkse sales en grote uitverkopen ga je in 95% van de gevallen een fysieke versie vinden die goedkoper of dezelfde prijs heeft. waardoor je nog altijd beter af bent want die kun je doorverkopen en alsnog goedkoper uitkomen.
digitaal is de grootste oplichterij die er is. ook grappig dat door de censuur op bepaalde films/tv shows dit weekend plots alles uitverkocht wat daarvan. mensen hebben door dat als je naar iets wilt kijken en blijven kijken je het best fysiek koopt.
Geplaatst op 2020-06-15 17:51:38
Hangt er dus vanaf of je naar sales wilt kijken op fysieke versies of niet. Soms wil ik een game gewoon digitaal en zie ik de meerwaarde van fysiek niet. Ik steek de moeite er niet in om het door te verkopen. Een game die ik zelf kocht voor 20 euro gaat me amper iets opbrengen. Die illusie maak ik me niet.
Dan nog is er dus een persoonlijke voorkeur. Iedereen geeft waarde aan wat hij wilt.
Dit is trouwens de meest hypocriete comment want je zit op een andere post XGP op te hemelen.. een digitale gameservice. Is het daar dan een goede deal of niet? Kan ook allemaal plots verdwijnen daar.
Kies je medium wat naar persoonlijke voorkeur. Genoeg digitale sales om het goedkoop genoeg te maken voor mij en ik koop redelijk wat games. Ik heb control voor 20 gekocht bij game of the week. Goedkoopste dat ik hem nu vind is 36 euro via een dubieuze site en 40 op bol. Daarvoor laat ik de post niet komen.
Geplaatst op 2020-06-15 17:59:47
als je een game fysiek koopt voor 20 euro en het doorverkoopt voor 10 heeft het u 10 euro gekost. digitaal zal het altijd 20 blijven.
en hypocriet? waarom het ene koop je het andere is een huurservice waar de voorwaarden heel duidelijk zijn. en weeral ik heb 3 jaar voor een euro. of ik daarna blijf betalen is nog een ander verhaal. maar voor die ene euro en wat ik al heb gespeeld, best deal ever.
en op dit moment. control 60 euro op psn 40 euro fysiek op amazon.
nog een leuke. moto gp 2020 die nog niet zo lang uit is. 70 euro digitaal. 2 weken geleden gekocht voor 35 euro fysiek. als ik echt zou willen verkoop ik die nog door met winst.
Geplaatst op 2020-06-15 18:07:22
Hey, ik wil niet ambetant zijn, maar op dit moment zie ik geen voordeel voor digitaal only
- in bijna alle gevallen duurder dan fysiek
- je koopt geen spel, maar een licentie die je niet kan doorverkopen
- er is geen concurrentie strijd meer mogelijk.
Ik dacht dat dat hetgene was waarop je reageerde, niet?
Geplaatst op 2020-06-15 18:19:38
En @hatetn
Ja, want als je het voor 10 euro verkoopt moet je nog zien dat de verkoper de verzendingskosten betaald en ik steek er de moeite niet meer in. Als jij je tijd daar wel in wilt steken, goed!
Je kan blijven voorbeelden halen waarbij het ene op moment duurder is dan het andere. Moto GP zal ook nog in sale komen omdat het zo een niche game is. Control letterlijk vorige week nog in sale dus who cares. Waarom zou ik buiten sale digitaal kopen? Dat doet niemand bij Steam. Daar is digitaal kopen ook nooit een probleem.
Die 1 euro voor XGP is bs voor de gemiddelde gamer en dat weet je. Daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken.
Er is wel concurrentie want ook al willen jullie doen geloven dat jullie manier het beste is, is er wel degelijk een markt voor digitale games. Ook al is het f2p. Ik zeg nergens dat ik digitaal only koop dus stop de kruistocht maar. Ik zeg dat ik bij elke aankoop een economische afweging maak. Eentje die elke consument voor zijn eigen maakt. Jullie mening speelt daar bij niemand anders een rol.
Dat is het laatste wat ik er over zeg.
Geplaatst op 2020-06-15 21:39:25
Hola, geen woorden in mijn leggen aub. Ik heb nooit beweerd dat 'mijn manier (heb ik zelfs nooit gebruikt in dit gesprek)' het beste is. Ik heb enkel gezegd:
1. Vrees voor een toekomst van digital only
2. Fysiek is in bijna alle gevallen goedkoper
Steam is niet digital only.
Geplaatst op 2020-06-15 22:19:06
499 is de meest logische prijs
Geplaatst op 2020-06-15 16:55:13