Fall Guys krijgt het anti-cheat systeem van Fortnite
De makers van Fall Guys hebben een update gegeven over hun plannen om cheaters aan te pakken. Om te beginnen worden detectieparameters deze week nog wat verscherpt, maar in de loop van de komende weken wordt pas het echt grove geschut bovengehaald.
Fall Guys zal namelijk dezelfde anti-cheat systemen krijgen waar ook bijvoorbeeld Fortnite gebruik van maakt. Het gaat daarbij om een combinatie van twee systemen: Easy Ant-Cheat en BattlEye, aangevuld met een beleid waarbij cheaters ook stevig aangepakt worden met een ban.
Via deze systemen wist Fortnite al redelijk succesvol het aantal cheaters terug te dringen, dus vermoed wordt dat het ook voor Fall Guys goede resultaten zal opleveren.
We're really sorry about the cheating problem!
— Fall Guys | BeanBot Activated 🤖 (@FallGuysGame) September 6, 2020
We're expanding the current detection system this week to improve things
We also have a BIG update in the next couple of weeks that adds the same anti-cheat used by games such as Fortnite
Thanks for bearing with us!
[Not BeanBot]
Ik snap niet waarom het zo moeilijk moet.
De meeste cheats zijn sneller rennen en vliegen.
Als je op die 2 gewoon een limiet instelt en een ban op iedereen die daar bovenkomt dan ben je er toch ook?
Geplaatst op 2020-09-07 14:49:59
??? ik denk dat het probleem is dat de ingestelde limiet overschreden wordt wat men dus cheaten noemt.
Je hebt dus detectie tools nodig die degenen die cheaten kan opsporen zodat actie kan ondernomen worden, en die komen er dus bij de volgende updates.
Geplaatst op 2020-09-07 15:46:00
Ja dat is het probleem. Maar het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn om daar een goede detectie op te zetten wat gelijk een ban oplevert?
Sowieso bij vliegende fall guys moet dat geen issue zijn lijkt mij.
Geplaatst op 2020-09-07 17:06:59
Ben je een developer ofzo? Denk dat het niet zo simpel is. Is niet de matrix, they don't have an agent Smith. Zijn bepaalde tools die ze moeten implementeren aangezien ze uiteraard niet alle games zelf kunnen monitoren.
Geplaatst op 2020-09-07 19:46:34
Om de zoveel tijd wordt je wel gelanceerd door een arm of deur. En mensen die veel spelen weten precies hoe ze dit kunnen triggeren. Een goed systeem moet deze spelers dus niet zomaar bannen. Nee cheaters vinden is niet iets wat je 123 doet.
Geplaatst op 2020-09-07 20:37:02
Idk, vgm zou je iets kunnen doen als:
if player is walking for X seconds maximum distance traveled equals X
Als dat vaak wordt overschreden zonder air time geef ban. lijkt me nou niet het moeilijkste wat er is
Natuurlijk is het vele malen makkelijker om een anti cheat van een groot bedrijf te pakken. Die banned je al wnr je de game injecteert met iets wat niet kosjer is
Geplaatst op 2020-09-07 22:20:09
En waar bewaar je dan het aantal overtredingen? Naast de waardes die bepalen dat spelers lopen in plaats van vliegen? Want dan is het simpelweg 1 waarde extra aanpassen en spelers worden niet meer gebanned..
Die anti-cheat software is het product van een jarenlang kat-en-muisspel tussen developers en cheaters. Daar ga je als kleine studio niet zomaar aan kunnen tippen. Het moet nu snel en goed geïmplementeerd worden, anders zijn ze klaar.
Geplaatst op 2020-09-08 00:02:21
Hoezo waar bewaar je deze? Die mannetjes hebben allemaal een gravity waarde waardoor ze in de omgeving rond kunnen lopen, gelanceerd kunnen worden etc. Dan kan je dus ook zien wanneer het mannetje loopt en of deze abnormaal snel loopt voor x aantal seconden of juist niet.
Bepaalde dingen hadden ze wrs zelf al eerder aan kunnen pakken en sommige dingen hoeven niet heel ingewikkeld te zijn
Geplaatst op 2020-09-08 01:41:39
Precies. Dus als je de waarde kan aanpassen om abnormaal snel te lopen, kan je ook de waarde aanpassen die bijhoudt hoevaak je te snel gaat. Met andere woorden, wordt je alsnog niet gebanned.
Geplaatst op 2020-09-08 01:45:19, bewerkt op 2020-09-08 01:53:00
Tuurlijk "kan" dat maar het aantal mensen dat een speedhack kan gebruiken ligt een stuk hoger dan het aantal mensen die een waarde die een waarde bijhoudt kan vinden en aanpassen. Vooral als je deze als apart programma in de game injecteert en bij elke verandering de speler offline gooit. Old school anti cheat
Geplaatst op 2020-09-08 14:08:43
Buiten dat dit inderdaad gewoon veel te makkelijk te omzeilen is, is het doel van anti-cheat om de invloed van externe services te detecteren. Je wilt niet dat een bug in je eigen game de helft van de playerbase verwijderd.
Je wilt iets dat duidelijk tegen de TOS ingaat en dat is meestal het gebruik van third party software om vals te spelen.
Geplaatst op 2020-09-08 10:37:34
Klopt drm is het ook goed dat ze het doen. Een simpele speedhack however is vrij gemakkelijk te maken en ook vrij gemakkelijk tegen te houden.
Geplaatst op 2020-09-08 14:05:27
Ik wou het spel ook halen, totdat ik had gelezen dat het spel vol met cheaters zit, en dan hoef ik het spel gelijk niet meer. Zodra het cheat probleem is opgelost ga ik hem alsnog halen.
Goed dat ze het probleem gaan aanpakken.
Geplaatst op 2020-09-08 17:44:12