Cyberpunk 2077 dev reageert op doodsbedreigingen: "wij zijn ook mensen"
Het uitstel van Cyberpunk 2077 zorgt ervoor dat ontwikkelaars van de game af te rekenen krijgen met doodsbedreigingen. Senior game designer reageerde via Twitter en zei dat hij de frustratie van fans begrijpt, maar dat doodsbedreigingen natuurlijk niet aanvaardbaar zijn. "Wij zijn mensen, net als jullie."
I want to address one thing in regards of the @CyberpunkGame delay.
— Andrzej Zawadzki (@ZawAndy) October 27, 2020
I understand you're feeling angry, disappointed and want to voice your opinion about it.
However, sending death threats to the developers is absolutely unacceptable and just wrong. We are people, just like you.
Het zoveelste uitstel van Cyberpunk 2077 komt er nadat de game de goudstatus al bereikt had, terwijl berichten blijven opduiken over zware crunch time waarbij ontwikkelaars werkweken van 100 uur voorgeschoteld krijgen, iets waar sommigen onder hen ook fysiek ziek van zouden worden.
van mij mochten ze het nog langer uitstellen als ze dan hun werknemers niet onder crunch time hadden gezet, zijn toch wat puntjes verloren in mijn boekje
mja, ben dan ook ES fan, hoop dat er in mijn lifetime nog een ES6 uitkomt, heres to hoping
Geplaatst op 2020-10-28 16:39:18
ES6 werd aangekondigd hoor.
Geplaatst op 2020-10-28 17:38:10
Spijtig, maar dan wachten we maar. Om doodsbedreigingen te versturen... Gestoorde incels, opsluiten en weghouden van de maatschappij tot ze meer dan 2 breincellen aanspreken.
Na de crunch nu dit... hadden veel beter direct uitstel gedaan ipv crunch. En game is eigenlijk al gold, snap niet dat er nog zo veel optimalisatie op de planning staat en bugfixes die absoluut nodig zijn voor de launch. Had je spel dan nog niet gold laten gaan en gewacht tot die essentiële fixen er waren.
Geplaatst op 2020-10-28 17:13:27
het wil vooral zeggen dat je day one een patch mag afhalen die even groot of groter is dan wat er op de disc staat.
Geplaatst op 2020-10-28 18:11:36
Zoals quasi ieder game tegenwoordig.
Absoluut geen probleem met day one patches, wel met de vaak lachwekkende grootte van die patches.
Geplaatst op 2020-10-29 09:06:16
Kheb er niets op tegen dat het spel wordt gedelayed.. mo ik begin al die delays wel beu te worden. Ze hadden beter van de eerste keer veel langer uitgesteld ipv van eerst 6 maand, daarna 1.5 maand en dan nog eens een goeie maand.
Het is gewoon beu dat er steeds delays zijn, terwijl ze Da ook in ene keer konden doen.
En als werknemers 100 uur op een week werken is dat toch hun eigen keuze? Of ben ik hierin verkeerd? Volgens mij kunnen ze crunchen niet verplichten...
Op mijn werk hangt er ook steeds een papier om in het weekend te komen werken en als we dat willen doen, is Da onze eigen keuze.
Geplaatst op 2020-10-28 17:33:27
Werknemers 100 uur op een week laten werken is niet mogelijk aangezien CDPR een Pools bedrijf is en de Poolse wetgeving moet volgen. Denk zelfs dat ze de werknemers niet kunnen verplichten om meer dan 40 uren op een week te werken
Geplaatst op 2020-10-28 17:52:53
Volgens Bloomberg gaat het over verplichte werkweken van 6 dagen, en dit al maanden lang. Voor sommige werknemers zelfs jaren. Je hebt gelijk dat ze volgens Poolse wetten hun extra werk betaald moeten krijgen, wat bij vele devs niet het geval is
Geplaatst op 2020-10-28 21:19:04
Mensen 100 uur per week laten werken is uitbuiting. Het is gewoon opgedragen, niet eens vrijwillig. Wie het niet wil doen, ligt buiten. Het legt een enorme last op de gezondheid van de werknemers, en daar betaalt iedereen aan mee.
Geplaatst op 2020-10-28 20:03:46
Het gaat om verplichte werkweken van 6 dagen
Geplaatst op 2020-10-28 21:20:35
Bruh, wat voor een leven moet je hebben om een delay van een game te beantwoorden met doodsbedreigingen?
Geplaatst op 2020-10-28 17:53:37
die hebben dan ook niet echt een leven
Geplaatst op 2020-10-28 21:51:02
Waarom geven jullie dan onmenselijke werkuren aan jullie werknemers? :thinking:
Geplaatst op 2020-10-28 21:08:56