Levine: Games ontwikkelen door te falen
Ken Levine is waarschijnlijk 1 van de meest gekende ontwikkelaars van het moment, met een uitgesproken mening en een specifieke visie. Ook wat betreft zijn ontwikkelingsmethode is hij ongetwijfeld best uniek. "We ontwikkelen onze games door de hele tijd te falen. [...] We gooien continu zaken weg", laat hij weten.
Daarmee wil hij zijn team duidelijk maken dat ze geen angst moeten hebben om iets te proberen. "We proberen zaken en staan open voor mislukkingen, ook als het veel tijd en aandacht vergde om ze te maken." Daarbij moet het team ook beseffen dat enkel de beste ideetjes overblijven en moeten ze gewoon geraken aan dat werkpatroon. "Je moet er gewoon aan geraken dat de grond onder je voeten vaak verschuift bij Irrational Games. Aan het einde van de dag moet je je afvragen of het geweldig gaat zijn." Dat is ook de reden waarom er radicale veranderingen werden doorgevoerd in Bioshock Infinite. Ook het team van Irrational Games vond blijkbaar dat het eerst iets te veel op "Bioshock 1 in de lucht" leek en besloot toen dus aanpassingen te maken aan de grafische stijl van het spel.