Battlefield 2042 gaat classes terugbrengen
DICE heeft aangekondigd dat het classes terugbrengt voor Battlefield 2042. Nochtans was het weglaten van classes een van de grote core features van de game.
In plaats van de traditionele classes werden zogenaamde Specialists geïntroduceerd. Dit waren eerder een soort hero personages die veel meer vrijheid hadden wat loadout betreft. Veel Battlefield fans konden deze nieuwe richting van de reeks echter niet smaken, niet qua design en ook niet qua concrete gameplay implementatie.
Aan dat design wordt al gesleuteld, maar ook aan de gameplay implementatie zal nu gewerkt worden. Het plan is om de Specialists wel te behouden, maar om hen in te delen in verschillende classes. Afhankelijk van de class kunnen bepaalde loadouts dan wel of niet beschikbaar zijn. Medische items bijvoorbeeld zouden dan gereserveerd worden voor de support class.
Battlefield 2042 zou zo dus weer wat traditioneler Battlefield moeten worden, al is het op de aanpassingen wel nog een tijdje wachten. DICE mikt op een update tijdens Season 3.
Het is dus niet dat er niets gebeurt om Battlefield 2042 aan te pakken, maar het duurt allemaal nogal lang en komt rijkelijk laat, waardoor je meer met een early access game opgescheept lijkt te zitten dan met een AAA game.
En zo blijkt de befaamde "never change a winning formula" uitspraak nog steeds zijn reden van bestaan te benadrukken.
Heb het nooit begrepen... nuja... eigenlijk wel.... er zit gewoon niemand meer in de core DICE groep van developers die battlefield hebben groot gemaakt dus ik vrees ervoor dat DICE zijn battlefield gevoel gewoon kwijt is
Geplaatst op 2022-08-23 18:53:20
Bwa, is eerder vernieuwen, maar op sommige vlakken blijft de community dus liever op het oude.
Mij stoorde hiet eigenlijk niet, maar als je de DNA wil behouden, sure.
Geplaatst op 2022-08-23 20:16:02
Maar waar gaat jouw voorkeur naartoe? Kies je liever de stijl van CoD of toch battlefield?
En tuurlijk moeten ze vernieuwen, maar als je alle punten afgaat zie jij ook dat DICE aanpassingen en vernieuwingen heeft doorgevoerd die , als ze dit hadden gepolst bij hun community, nooit goedkeuring zouden gekregen hebben.
Het punt aan het einde verteld mij dat DICE volledig solo gegaan is met hun "frisse" ideen terwijl ze heel veel damage hadden kunnen voorkomen als ze effectief naar de community zouden geluisterd hebben. en als kers op de taart hebben ze na de release ook niet naar de community geluisterd door echte kernpunten als eerste aan te pakken.
Hoe je dit spel draait of keert , als je een battlefield of zelfs CoD ervaring uitbrengt , zorg je toch dat er op zijn minst een scoreboard en VoIP inzit?? ;)
Geplaatst op 2022-08-24 08:36:32
Zit er nu in, dusja.
En ik moet toch geen stijl kiezen? Als het me niet aanstaat, speel ik het niet.
Geplaatst op 2022-08-25 12:49:08
🤔 ja dus duidelijk dat het je niet veel interesseert dan 🤷🏻 als ze het 2 jaar na release erin steken is het prima 😅 het steekt er toch in dus waarom er nog iets van zeggen....
En die vraag van stijl keuze is gewoon een doodnormale vraag wat je verkiest, zonder achterliggende redenen.
Geplaatst op 2022-08-25 13:32:01
Sigh.
De Battlefield community zaagt bij elke nieuwe release en bij een nieuwe telg is de vorige ineens de beste waar ze ervoor enkele jaren op kakte als slechts game ooit. Dit gezegd zijnde als fan van de serie.
Men wou iets nieuw proberen met meer naar de hedendaagse rollen ipv klassen en merendeel was geen fan - ik was er neutraal over en uiteindelijk is het gewn in hokjes zetten, maar onderliggend blijft het hetzelfde. Feedback ontvangen en in S3 worden de classen terug geintroduceerd.
Mocht men een remake van BF2 brengen, klagen ze wrs nog.
"never change a winning formula"
Als iets nieuw uitkomt met dezelfde formule wordt het verweten van easy cashgrab en weinig innovatie
Geplaatst op 2022-08-25 13:55:03, bewerkt op 2022-08-25 14:00:49
en ik kan prima je mening lezen , enkel snap ik de arrogantie er niet zo aan, of zo komt het toch allesinds over.
Ook geen idee waar die ergernis naar deze community in kwestie van komt, ben fan van het eerste uur en dus ook "Dit gezegd zijnde als fan van de serie" maar ik hoor precies geen slecht woord over DICE zelf ?
Vergeef het me dat ik de achterliggende reden probeer te achterhalen en dus niet van het principe ben van " het ligt aan de spelers van het spel zelf want die zeiken toch over elk ding. In dat geval kan je alle soorten "communities" gaan aanhalen, of zelfs de mens op zich.
Mensen zagen continue dat het te nat is... is het plots 32 graden buiten dan smeken ze weer dat het moet regenen.
Met als grote verschil dat een mens niet betaald voor mooi of slecht weer te krijgen, maar wel voor een spel ,en dat als dat spel bagger draait of ze steken nog niet eens een scorebord in een multiplayer titel die al decennia lang meegaat en ze geen enkele reden hebben het essentiele als een scorebord eruit te halen, ze recht hebben om hierover te klagen.
Ik veronderstel dat als jij een auto koopt, en je zit de eerste weken zonder stuur, dat je dit ook aankaart bij de autoverdeler, leuk als die dan het stuur er pas weken erna erin steekt en droog zegt "het steekt er nu in, dusja"
kijken hoe lang je dan nog ongeintresseerd gaat blijven?
Ik doelde dus enkel op het feit dat de kern van een bedrijf enorme invloed heeft op projecten, en dit niet enkel in de gamingwereld maar gewoon overal. Heb je een goed draaiende keuken voor jaren aan een stuk, en je vervangt een groot deel van de chefs, kan het snel mislopen, of gaan je gasten ook merken dat de keuken niet meer smaakt zoals ervoor. Maar niet dat het jou wat uitmaakt zeker, dan ga je toch gewoon naar een andere zaak ;)
Geplaatst op 2022-08-25 16:52:50
Arrogantie moet je niet zoeken, want dat is er niet, dus excuses als het zo over komt.
Ik ben ook niet bezig over de missende zaken, want dat zijn terechte opmerkingen. Ik heb het puur op de classes.
Geplaatst op 2022-08-25 17:41:27, bewerkt op 2022-08-25 17:41:52
Too little too late me dunkt.
Geplaatst op 2022-08-24 00:09:29, bewerkt op 2022-08-24 00:09:34
Misschien wel... Vrees dat vele, waaronder ik, de smaak ervan verloren hebben :(
Het kan zoals cuberpunk gaan, maar zelfs dat spel is , ondanks krachtige verbeteringen, too little to late. Het is echt een enorm domper op de o zo mooie winning streak dat ze hadden :/
Geplaatst op 2022-08-24 08:39:55
De enige game die zichzelf relatief recentelijk uit het slijk heeft kunnen halen lijkt me No Man's Sky. Die game schoot zo hard te kort op de beloftes die ze hadden gemaakt en kijk nu. Active development sinds augustus 2016 en ze luisteren echt naar hun community. Die developers hebben een, zeker in deze community, zeldzame 2e kans gekregen.
Geplaatst op 2022-08-24 14:38:34
AAAmen to that mister ;)
Geplaatst op 2022-08-24 14:54:01