"Battlefield 3 moet niet meer verkopen dan MW3"
In een interview heeft Peter Moore van EA duidelijk gemaakt dat Battlefield 3 helemaal niet meer hoeft te verkopen dan Call of Duty: modern Warfare 3 om een succes te zijn voor EA. De bedoeling is in de eerste plaats om een sterke concurrent op de markt te brengen, die het marktaandeel van Activision wat betreft shooters omlaag kan halen in de hoop op termijn de koppositie over te nemen.
"Het gaat niet om de eerste of tweede plaats, het gaat om marktaandeel nemen. Dit gaat om een strategie voor op lange termijn voor wat in onze ogen een belangrijk shooter-segment is dat de laatste jaren miljarden dollars heeft laten vloeien in de industrie. Als je naar vorig jaar kijkt, zou je kunnen stellen dat Call of Duty misschien 90% van het marktaandeel had. We denken dat we dat dit jaar kunnen terugbrengen tot 70%. We moeten niet meer verkopen dan Call of Duty om een succesvol jaar te hebben. Dit is een strategie voor op lange termijn van een grote speler, en misschien wel uiteindelijk een dominante speler in de industrie."
Moore verwees naar de FIFA-reeks om aan te tonen wat de strategie van EA precies inhoudt. Jaar na jaar met goeie titels komen die de concurrentie het vuur aan de schenen legt zodat EA marktaandeel wint, om uiteindelijk koploper te worden. De laatste tijd investeert EA dan ook aanzienlijk in shooters, met recente releases als Medal of Honor en Crysis 2. Battlefield 3 staat in ieder geval klaar om de strijd aan te gaan met Modern Warfare 3, later dit jaar.