Twitch streamers krijgen meer opties om geld te verdienen en meer controle over advertenties
Twitch heeft plannen onthuld om het streaming platform in 2023 te verbeteren. De grootste focus gaat daarbij naar het laten groeien van streamers, niet alleen wat hun community betreft maar ook wat de inkomsten betreft die ze via Twitch verdienen.
Meer controle over advertenties
Op het huidige advertentieprogramma van Twitch is al heel wat kritiek gekomen, voornamelijk omdat het te complex zou zijn en streamers weinig controle geeft. Daar zou dit jaar verandering in moeten komen.
Streamers zouden zo meer controle en flexibiliteit krijgen om te bepalen hoeveel advertenties er afgespeeld worden en wanneer precies.
Pre-roll ads worden ook aangepast. Bij streamers die per uur drie minuten aan advertenties tonen van welk type dan ook zullen sowieso geen pre-rolls meer te zien zijn. Daarnaast zullen de meeste pre-roll advertenties aangepast worden naar picture-in-picture advertenties, zodat kijkers naast de advertentie ook de streamer kunnen zien.
Nieuwe manieren om geld te verdienen
Voorts wil Twitch nieuwe manieren introduceren voor streamers om geld te verdienen. Een van de nieuwigheden is Sound Bites, een first-party sound alerts tool die kijkers toelaat om de aandacht van streamers te trekken.
Sponsorship features worden ook uitgebreid. Zo zullen channel skins en klikbare grafische elementen van bepaalde merken uitgetest worden. Streamers zouden er dan voor kunnen kiezen om dergelijke sponsorship deals te activeren en er wat aan te verdienen.
En meer
Twitch heeft nog meer op de planning staan ook. Zo wil het platform streamers veel meer analytics data voorschotelen die ze kunnen gebruiken om hun streaming activiteiten te verbeteren, onder meer dankzij concrete aanbevelingen op basis van die data.
Ook wil twitch het integreren van meerdere streams verbeteren en features introduceren die streamers kunnen gebruiken om hun kijkers in de schijnwerpers te plaatsen. Er wordt ook gewerkt aan een tool waarmee streamers hun publiek kunnen bereiken wanneer ze offline zijn.