Remedy hoopt "FOMO" tegen te gaan in FBC: Firebreak
De mensen achter Alan Wake zijn stilaan klaar om hun nieuwste game, FBC: Firebreak, op de wereld los te laten en met deze game hoopt het ook anders om te gaan met de drang die in andere games lijkt te zitten, namelijk een "fear of missing out", waardoor spelers zich genoodzaakt voelen om de game te spelen om zeker niks te missen (van ervaringen, van upgrades, enz.).
"Deze game is gemaakt door mannen van middelbare leeftijd voor vaders van middelbare leeftijd. We hebben het daar vaak over gehad. We wilden dat het spel makkelijk te spelen was en dat je er gewoon plezier in kan beleven met je vrienden." Zo duren de verschillende sessies niet ontzettend lang in plaats van er alles aan te doen om gamers zo lang mogelijk aan het scherm te kluisteren. Een volledige playthrough zou 'slechts' 30 à 40 uur vergen en de prijs is ook iets lager dan mensen tegenwoordig gewoon zijn (aan 40 à 50 euro). "We zijn zeker niet zoals Monster Hunter. Dat was ook een bewuste keuze om geen designkeuzes te maken die proberen om al je tijd uit je leven te zuigen", laat de ontwikkelaar weten.