Destiny 2-bazen weigerden abonnementsmodel
Bungie zit momenteel in de hoek waar de (reputatie)klappen vallen, want na het voorval met het gestolen artwork in Marathon blijft het maar slecht nieuws en geruchten regenen, gaande van slechte moraal, tot aan de huidige weetjes die via ex-werknemers naar buiten komen, vooral over het management bij het bedrijf.
Zo zou er ten tijde van Destiny 2, toen de game free-to-play ging, voorgesteld zijn om een abonnementsmodel te introduceren, zoals je ook bij MMO's zoals Final Fantasy en World of Warcraft hebt. Dat werd klaarblijkelijk door management meteen afgeschoten, al was dat volgens sommigen vooral vanuit de optiek "dat als management het niet bedacht, het de moeite niet waard was".
Ook zouden er vooral beslissingen genomen zijn om meer geld binnen te halen ook als dat ten nadele ging van de spelerservaring. "Alles bij Bungie gebeurt op basis van hebzucht", laat een ex-werknemer weten. Een andere zegt dat de problemen bij Bungie er vooral komen door een gebrek aan empathie voor de speler, een management dat niet echt verbonden is met de rest van het bedrijf en waarbij alles ten voordele van het bedrijf lijkt te gebeuren. Het vat lijkt in elk geval nog lang niet leeg voor Bungie.