Microtransactie-reclame in Call of Duty Black Ops 6-loadoutscherm
Mensen proberen motiveren om andere packs en extra's te kopen in een game is tegenwoordig schering en inslag bij heel wat games. Nieuwe skins, battle passes, uitbreidingen, het moet allemaal op één of andere manier in beeld gebracht worden. Ook bij Call of Duty wordt dat al jaar en dag gedaan, maar de nieuwste promo-manier wekt toch veel ergernis op.
Zo zal je voortaan tijdens het wisselen van je loadout in Call of Duty: Black Ops 6 reclame zien voor andere wapen packs, wat mensen toch iets te indringend vinden en de commentaren zijn dan ook niet mals. "Elke keer je van wapen builds verandert, mag je naar advertenties kijken voor skins van 20 a 30 dollar... Ik ben er zeker van dat de Activision-ontwikkelaar die dit heeft voorgesteld enorm trots is op zichzelf" en "Deze aanpassing is echt overbodig, omdat je al van de builds naar shop kon gaan op eender welk wapen, maar blijkbaar verdienen ze niet genoeg geld als ze het niet in ons gezicht kunnen droppen" zijn maar een paar van de geërgerde commentaren.
Update:
Ondertussen heeft Activision gereageerd en laten weten dat het om een "fout" ging.