Nieuwe DLC voor Indiana Jones past moeilijkheidsgraad dynamisch aan
Bethesda heeft aangekondigd dat Indiana Jones and the Great Circle volgende week wordt uitgebreid met de DLC The Order of Giants. Het nieuwe hoofdstuk vertakt vanaf de Rome-locatie, een vrij vroeg punt in de basisgame. Toch hoeven spelers die al veel verder zijn en dus allerlei upgrades en vaardigheden verzameld hebben, zich geen zorgen te maken dat de uitbreiding te makkelijk wordt.
Volgens creative director Axel Torvenius en lead designer Zeke Virant is er namelijk een dynamisch schaalsysteem ingebouwd dat rekening houdt met de voortgang van de speler. Wie pas net Rome bereikt heeft, start de uitbreiding op de eerste moeilijkheidsgraad. Spelers die verder zijn en bijvoorbeeld Giza of Sukhothai behaald hebben, krijgen automatisch een hogere moeilijkheid toegewezen, met vijanden die meer combinaties gebruiken, sterker zijn en in grotere groepen tegelijk aanvallen.
De DLC belooft “prachtige nieuwe locaties, complexe puzzels, angstaanjagende vijanden en meer”, waarbij Indy het moet opnemen tegen een gevaarlijke cult en ondertussen de duistere erfenis van de Nephilim-reuzen ontrafelt.