Waarom Rockstar nooit een vervolg maakte op Bully
Fans vragen zich al jaren af waarom Bully, de cultklassieker uit 2006, nooit een tweede deel heeft gekregen. Eén van de oorspronkelijke bedenkers, Dan Houser, gaf recent wat meer duidelijkheid. Volgens hem lag het simpelweg aan de beperkte capaciteit van het team: er waren te veel ideeën en te weinig mensen om ze allemaal uit te voeren.
Houser benadrukte dat een klein creatief leiderschapsteam keuzes moet maken. Niet elk project dat ze graag wilden realiseren, paste binnen de mogelijkheden. Hetzelfde ziet hij nu bij zijn nieuwe studio, Absurd Ventures, waar een compact team tegelijkertijd aan twee grote projecten werkt en voortdurend moet balanceren tussen ambitie en haalbaarheid.
Ondertussen gaat Rockstar door met het enorme project GTA VI, dat in mei 2026 moet verschijnen. Met het ongekende succes van GTA V lijkt de focus daar volledig op te liggen. Voor een terugkeer van Bully betekent dat waarschijnlijk dat de kans klein blijft, hoe geliefd het origineel ook is.