Obsidian beloont werknemers alsof ze in een RPG zitten
Bij Obsidian Entertainment, de studio achter The Outer Worlds, Avowed en Grounded, werkt het beloningssysteem voor werknemers als één van hun eigen RPG’s. Nieuwe medewerkers kiezen bij hun start een “klasse”: krijger, dief of tovenaar. Naarmate ze langer bij het bedrijf blijven, ontvangen ze thematische geschenken die passen bij hun gekozen pad. En dit loopt tot aan een mijlpaal van twintig jaar dienst.
In een interview met The Game Business legt vicepresident Marcus Morgan uit hoe het systeem werkt. “Wanneer je bij ons begint, kies je een klasse en ga je op reis om items te verzamelen. Je start met een set dobbelstenen, daarna krijg je bijvoorbeeld een schild, een helm of een toverstaf, afhankelijk van je pad.”
Morgan liet trots zijn eigen “Path of the Warrior”-dobbelstenen zien en benadrukte dat het vooral draait om plezier en waardering: “We hopen dat mensen hier twintig jaar willen blijven. Het sluit mooi aan bij onze roots: je personage opbouwen en je eigen weg vinden.”
Voor wie nóg langer blijft, is er goed nieuws: na twintig jaar mogen werknemers “multi-classen” en ook items van andere klassen verzamelen.