Beyond Good & Evil 2 uitgesteld door beperkingen
In juni van dit jaar liet Ancel, game developer bij Ubisoft, weten dat Beyond Good & Evil 2 niet meer voor de huidige generatie consoles zou worden ontwikkeld. Veel meer woorden werden hier niet aan vuil gemaakt en een resem fans bleven dan ook met een heleboel vragen zitten. Ancel laat nu wel licht schijnen op het besluit in een interview met Gamesradar en wijt het uitstel aan technische en bijgevolg scopebeperkingen.
Zo zou de gamefranchise, die oorspronkelijk in het leven werd geroepen als trilogie, zeer complex zijn en vindt hij dat ze al moesten inboeten qua scope bij de eerste telg. Ancel wil de focus leggen op een grootse wereld met een sterk verhaal en haalt Mass Effect aan als een mooi voorbeeld. Inboeten op wat voorop werd gesteld voor de reeks, daar heeft Ancel blijkbaar geen zin meer in. Toen hem werd gevraagd of dit de reden was van het uitstellen van de game naar de volgende generatie, antwoordde deze met “Yeah yeah. That’s the reason". Het volledige interview, dat onder meer ook over Rayman Origins gaat, kan je bij Gamesradar lezen.