Syndicate "moeilijker dan vele andere games"
De overstap naar een first person shooter was niet meteen het beste nieuws bij de aankondiging van een nieuwe Syndicate. Vooral de oudere gamers onder ons hadden iets anders verwacht. Gekoppeld aan de vrees dat het spel ook eenvoudiger wordt gemaakt, heeft lead designer, Rickard Johansson, hier echter op gereageerd.
"Het doel is om het spel uitdagend te maken. Niet frustrerend, maar waarschijnlijk is het wel een pak moeilijker dan veel games die nu op de markt zijn", laat hij weten. Het onderdeel van Syndicate dat hiervoor extra mag zwoegen, is de AI. Volgens Johansson draait het niet rond het "respawnen van tegenstanders om het 'uitdagend' te maken". "Verschillende Syndicates zullen anders reageren, waardoor je anders moet spelen naarmate je ze tegenkomt. Sommigen zullen met techniek bezig zijn, terwijl anderen agressiever zijn en met brute kracht werken. Sommigen volgen de bevelen van hun commandant, terwijl anderen creatiever zijn... Het ziet er indrukwekkend uit en kan echt een grote troef zijn voor het afgewerkte spel."