ND: Uncharted 3 hoogtepunt van de studio
Naughty Dog heeft een bijzonder goede reputatie in de gamesindustrie, onder meer als 1 van de studio's die de huidige architectuur van de PS3 het beste beheerst en die bovendien ook nog eens heel leuke games maakt. Op de vraag of ze hun nieuwste project dan ook hun beste collectieve prestatie vinden, antwoordde Richard Lemarchand dan ook volmondig ja.
"[Uncharted 3: Drake's Deception] is het hoogtepunt van wat we hebben bereikt. Je kan de bouwstenen van Uncharted terugbrengen tot wat we met Crash Bandicoot deden op de PSX. Op hun eigen manier waren dat ook cinematische actiegames met een verhaal. Herinner je nog de scène waarin Crash naar de camera toeliep, achtervolgd door een rotsblok? Die hoek werd bewust gekozen om de paniek op zijn gezicht te kunnen tonen. Dat gelijkt op de verhaaltechnieken die we nu bij Uncharted gebruiken."
"Het is echter wel belangrijk om niet op je lauweren te rusten. We proberen onszelf niet in herhaling te laten vallen bij elk nieuw spel. We proberen elkaar te inspireren om zo nog grootsere ideeën uit te kunnen werken en nog indrukwekkendere technologische verwezenlijkingen op poten te kunnen zetten", laat hij weten. Zo is de scène op het cruiseschip een scène die eerst nogal negatief werd onthaald door de programmeurs, omdat het een huzarenstukje was. Zowel de wateranimaties als de manier waarop het schip realtime moest zinken, waren compleet "geschift", maar toch is het team ervoor gegaan. "Die bereidheid om een hoger doel te bereiken, is wat geholpen heeft om elke Uncharted-game nog indrukwekkender en spannender te maken", stelt Lemarchand.