Hitman: Absolution heeft hardcore-moeilijkheid
Met de trailers en previews van Hitman: Absolution begonnen sommige veteranen van de franchise een beetje te wanhopen. Ze zagen immers zaken die hen niet bevielen en ze vreesden voor een te gemakkelijke ervaring. De gameplaytrailer leek immers iets te vrijpostig met het afmaken van doelwitten. De makers benadrukken nu dat dat enkel was om de nieuwe features te kunnen demonstreren, meer niet.
IO Interactive heeft echter een speciale moeilijkheidsgraad in het spel gestoken, voor zij die het spel willen spelen zoals vroeger. De moeilijkheidsgraad en bijbehorende trophies en achievements zullen dan ook volledig gericht zijn op de echte stealth assassin-speelstijl. "Het is meer over het stilkrijgen van je tegenstanders, zonder opgemerkt te worden en de uitdagingen op een intelligentere manier op te lossen", laat IO Interactive weten. "Wees gerust, de hardcore fans die Hitman: Absolution graag ettelijke keren willen spelen, zullen genoeg herspeelbaarheid vinden, net zoals ze nog altijd stealh moorden kunnen uitvoeren.[...] We hebben ook features in het spel zitten, waar ik nu nog niks over mag zeggen, die dit zullen bevorderen." Verder zal de nieuwe moeilijkheidsgraad ook een heel unieke naam hebben, die de hardcore fans zal plezieren, maar ook daar wou IO Interactive nog niks over kwijt.