Ninja Theory: Enslaved kreeg slechte marketing
Enslaved: Odyssey to the West, dat een jaar geleden het daglicht zag, kreeg redelijk goede reviewkritieken te verwerken, wat resulteerde in een mooi gemiddelde van 81% op Metacritic. De verkoop van de game bleef echter wat achterop hinken. Zo werd in april dit jaar meegedeeld dat de game slechts 730.000 keer over de toonbank was gegaan en er bijgevolg geen sequel zat aan te komen.
In een interview met Gamasutra, laat Tameem Antoniades, Chief Creative Officer bij ontwikkelaar Ninja Theory, weten dat het gebrek aan voldoende marketing de oorzaak van de lage verkoopcijfers is.
"Het is niet voldoende om gewoonweg een goeie game af te leveren. [...] De game had ondersteuning nodig, gedrevenheid en een flinke duw en ik denk niet dat het dat echt gehad heeft. Ik haat het wanneer mensen zeggen 'Oh, marketing ondersteunde het niet,' maar een nieuwe franchise moet zichtbaar zijn en naar mijn gevoel was [Enslaved] dat niet. Een heleboel mensen hebben zelfs nog nooit gehoord van de game".
Als ontwikkelaar begrijpt hij niet altijd waarom sommige nieuwe franchises, die als triple-A worden ontwikkeld, geen triple-A budget toegewezen krijgen. Wel besluit hij met een positieve noot: zijn team is alsnog trots dat ze de game klaarkregen, binnen de voorziene tijd.