REVIEW | Indie Flash - 63 Days is een verhaal van twee broers
Ontwikkelaar Destructive Creations is wederom terug met een nieuw project, genaamd 63 Days. We reizen opnieuw af naar de Tweede Wereldoorlog waar we naar het oostfront trekken. De ontwikkelaar kennen we van War Mongrels en de gameplay is dan ook vrij gelijkaardig aan die game, maar dan met een nieuw verhaal.
Je speelt als twee broers die eindelijk dachten vrij te zijn in Polen, maar toen kwamen de Duitsers het land binnentrekken. Samen ga je in het verzet en ga je de strijd aan met de bezetter. Doorheen acht missies ga je de vijand bevechten, maar dit in stilte en met de juiste tactiek. Je hebt niet meteen toegang tot zware wapens die je kan gebruiken al kan je wel vijandelijke wapens opnemen. Al knallend door het leven gaan, is geen gegarandeerd succes, maar kan wel het verschil zijn tussen leven en dood.
Je moet de vaardigheden van je personage gebruiken, want zo kan Youngster goed overweg met zijn mes en kan hij vijanden van een afstand doden, terwijl de grote broer het meer heeft van bruut geweld. Hij kan zo achter vijanden sluipen om ze te doden, maar kan dode vijanden bijvoorbeeld ook verslepen en verstoppen. Zo spelen ze op elkaar in en bij sommige handelingen heb je ook beide nodig.
- LEES OOK: Alle Indie Flash reviews en previews
Bij de start kan je kiezen tussen enkele moeilijkheidsgraden en dit heeft voornamelijk invloed op hoe alert de vijand is, maar ook hoeveel soldaten er zich op de map bevinden. Bij een lagere moeilijkheid zullen er minder soldaten aanwezig zijn, waardoor je met minder moet rekening houden. Zo moet je tactisch te werk gaan, want ze hebben een view waarin ze je kunnen opmerken. Je moet ze dan weglokken om slag te kunnen slaan.
Later zal je ook nog andere personages tegenkomen en iedereen heeft hun unieke vaardigheden die van pas komen op het slagveld. Visueel ziet 63 Days hetzelfde uit als War Mongrels en dat is geen probleem, want die game zag er al goed uit. Her en der zijn er wel nog wat bugs te vinden die soms in je voordeel kunnen spelen - een vijand die toch maar niks opmerkte - maar soms vallen ze ook in je nadeel en dan is het wel even vloeken. Gelukkig kan je oneindig veel opslaan, dus is het snel opgelost.
63 Days heeft natuurlijk veel weg van War Mongrels en daar waren wij wel fan van. Het brengt een moderne kijk op het genre, maar brengt nog genoeg moeilijkheid en denkwerk met zich mee. Veel missies zijn er niet beschikbaar, maar de missies zijn nu ook niet snel gedaan. Her en der kom je wel nog een bugje tegen dat soms in je voordeel zit, maar evengoed in het nadeel kan zijn.
- Nieuwe campaign
- Gebroeders dynamiek
- Beetje kort
- Bugjes