Ellie (Borderlands 2) "bewust niet stereotype game-dame"
Wie Borderlands 2 al een tijdje in de gaten houdt, zal Ellie ongetwijfeld al afgedrukt en boven zijn bed hebben gehangen. Deze dame is echter niet meteen het standaardbeeld van hoe vrouwen in games worden weergegeven, maar dat was dan ook een bewuste keuze volgens Randy Pitchford.
"Het doel met Ellie was om een personage te hebben dat perfect past als Borderlands-personage (grappig, onverwachte acties en met een uitstraling alsof ze je op 13 verschillende manieren kan vermoorden als je tegen haar kar rijdt). Toch moest het ook een onafhankelijk vrouwelijk personage zijn, tegenovergesteld aan de gebruikelijke dame in games. We wilden ook dat haar dialogen en visueel design er niet voor zorgden dat spelers medelijden of spot zouden voelen bij haar omdat ze er niet uit ziet als Jessica Rabbit."
Wij hier bij de 4Gamersredactie weten dat iedereen Ellie met (heel) open armen zal ontvangen, omdat gamers heel ruimdenkend zijn en zich naar het innerlijke richten. Toch?