ALDI biedt ouders dienst aan om hun kinderen in Fortnite af te knallen | Uit de oude doos #12
Donderdag betekent hier en daar Throwback Thursday, maar bij 4Gamers maken we daar "Uit de oude doos" van en dus blikken we voortaan elke donderdag terug op een leuk of opvallend gaming nieuwtje uit het verleden. Vandaag aan de beurt: ALDI dat ouders een dienst aanbood om hun kinderen in Fortnite af te knallen.
Het nieuws dateert van in 2019, toen ALDI besloot om ouders een handje te helpen wanneer hun kinderen niet aan tafel wilden komen om te eten wegens, tja, Fortnite of zo.
In het Verenigd Koninkrijk bood de winkelketen tijdelijk een dienst aan waarbij het ouders beloofde om een team van professionele gamers op het Fortnite personage van hun kind af te sturen, om dat personage vervolgens tijdig af te knallen zodat zoon- of dochterlief op tijd zou zijn voor het eten.
Ook andere games kwamen in aanmerking trouwens. Het enige wat ze bij ALDI moesten weten was wanneer je precies beroep wilde doen op de "Teatime Takedown", voor welke game, en wat de gamer tag was van je kind. O ja, en natuurlijk vroegen ze ook je e-mailadres en naam, en vroegen ze of je marketing e-mails van ALDI wilde ontvangen.
De service leek dus vooral een slimme en originele marketingstunt te zijn om hun mailinglijst verder uit te breiden en ouders op de hoogte te brengen van gerechten die ze voor hun gamende kroost konden bereiden, maar dat moesten ouders er dan maar bij nemen natuurlijk.
De service was trouwens ook helemaal gratis, al werden de takedowns en bijgevolg een gezellig samen zijn als gezin niet gegarandeerd. Blijkbaar was zelfs ALDI niet in staat om spelers ervan te weerhouden gewoon een nieuwe match te starten wanneer ze waren afgeknald. Wie had dat gedacht?
Hoewel de Teatime Takedown service inmiddels niet meer beschikbaar is, bestaat de actiepagina van destijds wél nog.