REVIEW | God of War Ragnarök is ook op pc een voltreffer
De reboot van God of War was reeds beschikbaar voor pc, maar het was tot nu wachten geblazen voor de fans om de opvolger, God of War Ragnarök, ook op pc te kunnen spelen. Uiteraard krijgen we naast de hoofdgame ook de gratis uitbreiding Valhalla en ook enkele specifieke features voor het pc-platform.
Om te beginnen krijgen we weer ondersteuning voor ultrawide monitoren (21:9), maar ook super ultrawide monitoren (32:9). Controller support is aanwezig en ook haptic feedback wanneer je de DualSense gebruikt, al moet je die hiervoor wel bedraad gebruiken. Heb je een headphone of headset die spatial audio ondersteunt dan zit je goed bij God of War Ragnarök, want ook dat wordt ondersteund.
Naast de controller ondersteuning, die je naar eigen wens kan aanpassen, is er natuurlijk ook ondersteuning voor muis en toetsenbord. Wij hebben op deze setting gespeeld en we moeten toegeven dat we eigenlijk nooit naar een controller wilden grijpen, want het werkte gewoon goed. Geen speciale toetsencombinaties of handelingen nodig om een aanval uit te voeren, maar alles zat gewoon perfect. De controle met de muis om je camera te bewegen voelde ook vlot aan en had geen haperingen.
Enkele nieuwe visuele extra’s werden toegevoegd, maar eerder in de vorm van verbeteringen. Dit op vlak van de reflecties, belichting, schaduwen, maar ook verhoogde geometrische details. Nvidia Reflex is aanwezig om sneller input door te sturen naar de game, zodat je de attacks preciezer kunt uitvoeren, maar echt verschil ondervonden wij nu niet.
Visueel ziet de game er natuurlijk goed, maar speciale nieuwigheden qua visuals werden niet toegevoegd, denk bijvoorbeeld aan ray tracing. De systeemvereisten voor de titel zijn niet meteen zwaar, maar hebben genoeg range om iedereen tegemoet te komen en je kan de game ook op Steam Deck spelen. In de settings heb je een aantal opties om te spelen met de grafische settings zodat je het beter kan finetunen.
Mocht het native allemaal wat moeilijker zijn om te draaien dan voorziet men enkele upscaling features van de drie fabrikanten, namelijk DLSS 3.7 van Nividia, FSR 3.1 van AMD en XeSS 1.2 van Intel. Bij Nvidia kan je dan ook nog eens kiezen voor frame generation wanneer je in het bezit bent van een ondersteunende kaart. Uiteraard zijn er enkele presets waaruit je kan kiezen.
God of War Ragnarök is wederom een geslaagde port en de problemen die we zagen bij de eerste God of War ervaren we niet meteen bij deze telg. Daarnaast krijgen we enkele aangename pc features met enkele verbeterde visuele extras. Voor de rest omtrent de game wijzen we jullie graag door naar de review.
Ik zie alleen de video, niet de tekst. Denk dat er hier een technisch probleem is
Geplaatst op 2024-09-30 18:57:57
Ik ook, het lijkt mij dat ze gewoon de link doorsturen naar de ps5 revieuw :D
Geplaatst op 2024-10-01 12:23:38
Fixed @Vanille
Geplaatst op 2024-10-01 12:28:19